ΠΡΟΣΕΥΧΉΘΗΚΑ για...

Μια από τις πλέον εξέχουσες μορφές του σουφισμού ο Rumī*,  έγραψε ποιήματα αξεπέραστης έμπνευσης, σοφίας και αγίας φωτιάς, που άγγιξαν και αγγίζουν πάντοτε κάθε καρδιά, παρά τις οποιεσδήποτε θρησκευτικές και φιλοσοφικές της δοξασίες. Χαρακτηριστικό το παρακάτω ποίημα του Rumī  ως προτροπή για περισσότερη αποδοχή και εμπιστοσύνη στον εαυτό μας και τους άλλους.

ΠΡΟΣΕΥΧΉΘΗΚΑ 
Προσευχήθηκα για αλλαγή
και κατάλαβα πως χρειάζεται να αλλάξω το μυαλό μου.

Προσευχήθηκα για καθοδήγηση
και έμαθα πως χρειάζεται να εμπιστεύομαι εμένα.

Προσευχήθηκα για ευτυχία
και συνειδητοποίησα ότι δεν είμαι το “εγώ” μου.

Προσευχήθηκα για ειρήνη
και έμαθα να δέχεται τους άλλους χωρίς προκαταλήψεις.

Προσευχήθηκα για αφθονία
και τότε κατάλαβα πως η δική μου αμφιβολία την κρατούσε μακριά μου.

Προσευχήθηκα για πλούτη
και κατάλαβα πως ο πλούτος ήταν η υγεία μου.

Προσευχήθηκα για ένα θαύμα
όμως κατάλαβα ότι το θαύμα ήμουν εγώ.

Προσευχήθηκα για έναν σύντροφο ζωής
πριν καταλάβω πως τον κουβαλούσα μέσα μου.

Προσευχήθηκα για αγάπη
και συνειδητοποίησα ότι μου χτυπάει πάντα την πόρτα 
αλλά χρειάζεται εγώ να της επιτρέψω να μπει...

* Jalāl al-Dīn Muhammad Rumī (Περσικά: جلال الدین محمد رومی), γνωστός και ως Jalāl al-Din Muḥammad Balkhī (Jalal al-Din Muhammad Balkhi), Mevlânâ/Mawlānā (Περσικά: مولانا, λιτ. «ο κύριος μας») και Mevlevî /Mawlawī (Πέρσης Rumī (30 Σεπτεμβρίου 1207 – 17 Δεκεμβρίου 1273) ήταν ποιητής του 13ου αιώνα, νομικός (Hanafi faqih), ισλαμιστής λόγιος, θεολόγος Maturidi και μυστικιστής Sufi με καταγωγή από το Μεγάλο Khorasan του Μεγάλου Iran. Το τελευταίο αυτό κομμάτι του ονόματός του, Rumī, σημαίνει Ρωμαίος, Ρωμιός, προερχόμενος από τη χώρα των Ρουμ, όπως ήταν γνωστή στους Σελτζούκους η βυζαντινή Μικρά Ασία (Ανατολία).  Η επιρροή του Rumī ξεπερνά τα εθνικά σύνορα και τις εθνικές διαιρέσεις: Ιρανοί, Κούρδοι, Τατζίκοι, Τούρκοι, Έλληνες, Παστούν, άλλοι Μουσουλμάνοι της Κεντρικής Ασίας, καθώς και οι Μουσουλμάνοι της Ινδικής υποηπείρου έχουν εκτιμήσει πολύ την πνευματική του κληρονομιά τους τελευταίους επτά αιώνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου